23 mars 2011

MAM & överraskningskalas!

Nu är vi inne i en toppen "sov-period" med Charlie igen. Vaknar nästan på pricken samma tid på natten för en slurk välling sen somnar han om gott och dagen börjar strax innan kl 07. Den tiden var ju som mitt i natten innan vi hade Charlie, tänk vad mycket som ändras i ens liv egentligen. Skulle jag få sovmorgon en dag skulle jag nog vakna pigg kl 7 i alla fall ;-)

Imorse ringde dom från Bambino-MAM angående mitt problem med alla mina Baby Bottle:s. Skrev om detta på deras facebook sida och efter lite disskuterande med denna välförstående kvinnan så ska de skicka en flaska som dom har och se om den ter sig likadant. Vi båda tyckte ju att sannolikheten borde vara ganska liten egentligen att jag skulle lyckas köpa TRE flaskor vars alla ger vakum i dinappen. Men vem ska inte lyckas med allt? Jo jag såklart! ;-)
Nu ger vi hopp åt den nya flaskan, okej?

Idag hade jag och några vänner planerat att överraska vår fina vän L som fyller 30 år idag. Hon har inte anat något att vi skulle komma mer än kryptiska sms från sin mor. Men vi öppnade dörren med skönsång och paket. En snopen L mötte vi minsann. Så vi bjöd på fika och massor med babbel om himmel och jord, men självklart massor om våra små underverk, eller små och små... de börjar ju faktiskt bli stora :-)

Apropå det, Charlie min älskade Charlie blev ju 6 månader i söndags, ETT HALVÅR! Varje dag går verkligen i raketfart så egentligen är det inte så lustigt att det redan gått ett halvår trots att det känns som jag nyss låg på BB och förstod till slut att Charlie hade bestämt sig för att komma lite tidigare till oss. Men allt gick ju bra, huvudsaken var att han INTE kom ut i vecka 26 som han hade planerat att göra först. Men vecka 35+2 kom du i all världens fart och så som vi hade längtat efter dig! Min pojk! Nu har de första 6 månaderna gått och 6 till väntar tills du fyller ditt första ÅR, jisses! Dessa 6 månader kommer ju bjudas med massor av spännande saker och speciellt i utvecklingen. Några små krypstg hoppas jag på minsann :-)

Men det närmaste vi har att längta till nu är en resa till STOCKHOLM, och hälsa på min bror med fru & barn. Charlies kusin :-) Den 10 april tar jag & Charlie tåget upp själva. Men vi lärde ju oss en del från förra tågresan så nu ska vagn 6 bokat som är anpassat för både barnvagn och barn. Så denna resan kommer nog bli en aning lättare. Vi längtar massor!

6-månaders listan kommer upp nästa vecka och likaså kommer jag nog bjuda på lite nya bilder :-)

2 kommentarer:

Jojja sa...

Grattis stora Charlie! :)
Om du mot förmodan skulle få lite tid över här måste vi ju se till att ha en Sthlmsfika som ni kan komma på! :)

Unknown sa...

Tack snälla underbar du för en helt otrolig överraskning! Jag hade verkligen inte anat någonting. Tack för att du var med och gjorde min dag så fin och värdefull! Kramar från gammeltanten med familj :-)