14 mars 2011

Nya aktiviteter!

Har spanat runt på blocket i helgen efter lite nya saker till Charlie. Nu har vi kommit till det stadiet där man måste ha lite olika saker till honom som han kan pyssla med. Att sitta med sin winkel kanske är roligt i 5 minuter, sen måste en ny aktivitet göras. Och då kom jag på att jag måste självklart fixa en hoppgunga och gåstol. Det kändes som lite för mycket pengar att köpa helt nytt och oftast är inte sådana saker använda så länge så Blocket blev utmärkt! Tog bilen i lördags mot Bodafors och fick med mig detta hem. Och det blev minsann väldigt populärt!!

Ute och kör en sväng!



Vilken rolig grej!


Sen var det ju söndag igår och dags för babysim! Men innan dess blev det en STOR portion av favorit gröten äppel & päron sen tog vi oss en långpromenad med L & A, vi gick Hälsansstig som finns i vår lilla stad. Blev mycket bebisprat ;-) Är så härligt att kunna prata med någon som är i samma situation som sig själv. Är ju bara 3 veckor mellan våra små underverk! Eller är dom små fortfarande?
Väl hemma efter 1,5 timme (Charlie sov hela vägen, phu!) så var han utvilad och laddad för babysim. Blev lite spagetti & köttfärssås för honom innan vi tog oss till simhallen. Jag ansåg att jag hade gjort allt optimalt för att Charlie skulle orka med babysimmet.
Men där fick jag! Väl i simhallen gick allt bra, vi bytte om och satt sedan och snackade med de andra babysimmarna. När vi gick ner i vattnet kände jag direkt att vattnet var lite kallare än det varit innan, Charlie den stackaren han hackade "tänder" direkt när vi kom i vattnet. Hur ska detta gå, tänkte jag. Vi gjorde lite dyk, han sprattlade runt men efter cirka 10 minuter var det kört. Jag såg på Charlie hur han frös och han bara grät, grät och grät.
Det var bara att gå upp. Sen blev det som vanligt "jagskrikertillsviärklara". Och självklart satt det andra mammor i omklädningsrummet som skulle predika och sen titta snett. Jag kan la för f-n inte göra så mycket åt att han inte tycker om att duscha och klä på sig. Det är alltid samma visa. Han skriker tills kläderna är på och vi ska gå därifrån. Och självklart skulle deras barn börja gråta för Charlie gjorde det, då kom den onda blicken. Men nu i efterhand kan jag inget annat än skratta åt dom. Nåväl, detta var ett undantag hoppas jag, Charlie bara älskar att bada! Men något var fel denna gång.

Kommer precis upp till ytan efter ett dyk, duktiga killen! :-)


Idag är det måndag igen och veckan kommer se ut ungefär som såhär:
Måndag: Planerna är öppna.
Tisdag: Ut till Hult och hälsa på Lisa & Neo <3 .
Onsdag: Babycafé på öppna förskolan
Torsdag: Jag ska jobba, och mannen får vara hemma med Charlie.
Fredag-Söndag: Jag och Charlie åker till min mor neråt landet och spenderar en helg där medans mannen får vara hemma och jobba.

Nu får jag nog sluta skriva, Charlie vill nog leka med mamma :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var kallt, vi laddade upp innan simmet också men det kan ju inte alltid vara kul.tråkigt att du känner att andra mammor tittar snett på er, alla vet ju att bebisar skriker ibland, Wilgot hatar när man sätter på han ytterkläder och blir vansinnig ibland, bry dig inte om dom andra mammorna!! Ha en bra dag Therese o wilgot

Elin sa...

Vilka fina nya saker Charlie har att leka med nu! Han är överlycklig kan jag tro:) Detvar kallt i vattnet på simmet tyckte vi med! Gustav frös oxå & det brukar han inte! De andra mammorna i duschen ska du skita i! Alla barn skriker ju i duschen oftast! Kram från oss

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Ja strunta i dom andra mammorna, dåligt!! alla bebisar skriker väl ibland och det är väl helt normalt, det är nog snarare ovanligt att de gillar att klä på sig osv. :)
Det var en trevlig promenad, det gör vi igen, nästa vecka tycker jag! :)
Kram

Johanna sa...

Ja, det kan ju ta upp till ett år innan första tanden tittar fram så man får helt enkelt bara vänta & se :-)
Men dregglisar har vi börjat bunkra upp med här hemma nu när damen börjat dreggla så dant. 5 minuter så har hon dregglat ner hela sig ;-)