30 mars 2011

BVC.

Verkar som om att det är många som kommit in i en bloggsvacka och där räknas verkligen jag med, och det känns inte så bra. Men ibland tappar man motivationen helt enkelt.

Det har hänt en del sen jag skrev sist, vi har hunnit med att fira L som fyllde 30 år, vi har varit på kalas för min lillebror som gått och blivit myndig, klädbytardag där vi fyndade två super fina jackor, ett par mjukbrallor och badleksaker för ynka 160 kr. Sen blir det lite små utflykter hit och dit och jag jobbar som vanligt mina torsdagar. Med andra ord flyter vår vardag på här hemma :-)

Men idag var det dags för 6 månaderskontroll på BVC inklusive läkarkontroll. Idag var det en främmande läkare och dessutom kunde hon knappt tala svenska så både hon och jag hade svårt att förstå varandra. Tycker det är så synd när det handlar om så viktiga saker. Blir ju jobbigt för både henne och mig. Men vi gjorde så gott vi kunde. Men Charlie var inte alls med på noterna, han skrek så mycket åt läkaren och BVC sköterskan så vi fick ta en paus och komma in efter en stund när han lungat ner sig. Sen fick läkaren "känna" på honom i mitt knä istället och då gick det bra. Vågen visade på 7530gram och längden var 71,5 cm. Han följer sina kurvor på pricken! Varken för lite eller för mycket, han kan minsann pricka rätt! ;-) Och nu är det visst "leka på golvet hela dagarna" som ska gälla för att han ska bli lite duktigare på vissa saker. Problemet är ju att han skriker efter 1 minut men det var visst bara att kämpa på, till slut kanske han gillar det?

Inga kommentarer: