15 mars 2011

Kärt besök!

Förmiddagen spenderades här hemma med mannen & Charlie, mannen skulle jobba eftermiddag så vi ville passa på att umgås lite. Men fick göra lite ärenden och lösa "nappflaske-problemet" som vi har haft. Sedan Charlie föddes har vi använt MAMS: ultivent flaska men nu tänkte jag när han blivit lite större och dricker mindre och mindre ifrån den så ville jag byta till MAM:s baby bottle (lite lättare att hålla ren) och den är allmänt smidigare. Men första gången han åt därifrån så sög hela dinappen ihop sig och Charlie fick suga som tusan för att få någon välling (vakum?!) så jag testa den andra flaskan och det blev samma sak. Vi testade några kvällar men samma sak hände hela tiden. Gick och köpte en ny Ultivent men åkte förbi apoteket och berättade vad som hänt oss. Kvinnan lät mycket förvånad. Berättade att jag köpt dom på Willys men hon ville ändå jag skulle komma upp med en av dem till dom. Fick med mig en likadan från apoteket för hon ville jag skulle testa den en kväll. Nå vad händer tror ni? Exakt samma sak. Men hur stor är sannolikheten att det skulle vara fel på alla flaskor?
Min teori är att Charlie har en annan sugmetod för jag har testat att lossa lite på locket men det hjälper inte det heller. Eller så är allt en tillfällighet, inte en aning.
Men problemet är ju löst, vi fick gå tillbaka till deras ultivent, för den fungerar ju utan problem :-)

I eftermiddags tog jag & Charlie bilen till ett litet samhälle utan för vår stad för att hälsa på L & N i deras super mysiga lilla hus. Åh, jag blev så sugen på hus när jag kom in där. Ett riktigt mysigt hus!! Måste nog övertala mannen lite mer om det där med hus. Han säger att han trivs bra i lägenhet, men allvarligt inte hela livet?! Nej, jag vill ha mitt eget krypin som jag kan göra MITT i. Den dagen kommer nog till vår familj med. Vinna på lotto kanske?

Efter lite kämpande med nappen tror jag Charlie har somnat. Han vill ju sova kl 19, och har nu velat det i flera månader så jag tippar på att det är hans rutin :-) Duktiga killen!
Nu väntas det kväll för mig och invänta mannen från jobbet.

Inga kommentarer: