9 mars 2011

Vart finner man orken?

Kära läsare, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den urursla uppdateringen.
Men nu befinner vi oss i någon "hemsk" period med Charlie. Det enda han vill göra på dagarna är att gnälla, vara tjurig och skrika! Vi har då provat det mesta men det hjälper inte. Okej, en barnvagnspromenad fungerar en gång om dagen men resten av tiden på dygnet då? Måste erkänna att min kropp kommer gå i strejk snart och om inte annat mitt huvud. Har haft migrän/extrem huvudvärk i flera veckors tid. Kan säkert vara en kombination av detta skrikande och nästan obefintlig nattsömn.

Var på babycafé idag och såg att vår BVC sköterska var ledig och gick då in till henne och disskuterade Charlies beteende. Plus detta skrikande äter han väldigt dåligt och sköta magen vad är det? Min misstanke blev bekräftad, eventuell förstoppning. Han äter ju allt mer matiga pureér (och han älskar det!), gröt och välling. Vi har ju börjat att ta bort hans mjölkfria ersättning... Hoppas innerligt inte detta beror på det. Jag vill inte att han ska vara komjölksallergiker! 
Sen har vi har ju testat lactulos en tid nu men det har inte gett någon effekt trots hög dos. Så vi fick ifatt barnläkaren också när vi väl var där och fick Movicol utskrivet och en läkartid redan på fredag morgon då de eventuellt kommer tömma tarmarna på honom. Låter ju hemskt men jag hoppas verkligen problemet kan lösas så lätt. Men allt är väl en kombination av att tänder kan vara på gång och andra saker som nu händer i utvecklingen. Tänk ändå vad mycket som hänt de senaste 6 månaderna och hur mycket mer som kommer hända den närmaste tiden.

Kanske inte är så konstigt trots allt...... men jag vill vara en välfungerande mamma, jag vill ha en välmående son. Vill att vi alla ska få må bra!

1 kommentar:

Elin sa...

Vi håller tummarna att det blir en "tömning" innan fredag! Det är nog därför han är lite extra gnällig! Hoppas det blir bättre snart! Kram från oss