17 april 2011

Baby& Barn mässan i Göteborg!

Sådär, nu tar jag min äntligen tid för att sätta mig ner och uppdatera er om allt roligt som har hänt den senaste tiden, nämligen vår minisemeter till Stockholm samt Baby & Barn mässan i Göteborg. Vilka toppen dagar detta har varit!

Förra veckan tog jag och Charlie tåget upp till min kära bror i Stockholm för att ha lite minisemester och det var verkligen semester. Det bjöds på otroligt god mat, promenader, Skansen besök och självklart massa bus med barnen. Skansen var en hit för oss, kanske mest mig själv då jag inte har något minne av när jag var liten och besökte Skansen. Vilket ställe! På sommaren måste det ju vara hur fint som helst (?) Charlie sov väl mest hela dagen men då och då tittade han igenom sina solglasögon och fick lite skymt av lite djur.






I fredags kväll beslutade jag mig att åka till Göteborg för att gå på Baby & Barn mässan med finaste Annika och hennes ursöta son Rasmus. Där kan vi snacka om ett charmtroll av dess like ;) När vi båda var framme på stationen tog vi spårvagnen bort till Svenska mässan där allt skulle vara. Och jisses vad mycket folk! Allt från spädbarn till gamlingar. Annika fick presentera mig för alla hon kände från olika företag. Och en av dom stickte ut från mängden, på ett positivt sätt såklart, nämligen Petra . En otroligt generös och varmhjärtad människa och dessutom har hon ett företag som gör väldigt fina skötväskor samt regnskydd till barnvagnar. Fick ju passa på att införskaffa ett regnskydd då Emmaljungas är otroligt fula och opraktiska. Men detta regnskydd är otroligt smidigt men framförallt snyggt! Får visa er sen när det åker på vagnen nästa gång.



 Inne på mässan fick man ju självklart en massa gratissaker, såkallade Goodiebags. Det bjöds på tidningar, vattenflaskor, nappflaskor, nappar, kex och russin till barn, hand & fotavtrycks medel från LoveStone, nyckelband mm. Allt gratis är ju bra ;)

Men sen fyndade man ju lite köp såklart! Charlie fick sin första boll, en fågel i glada färger som låter på alla möjliga sätt, en pipmugg från NUK då han nu helt plötsligt vägrar dricka vatten från nappflaska, en hakklapp, en mössa från Frithiof by Åre, en mössa och filt från NovaStar, ett par byxor med "myror i brallan", en keps från Lundmyr of Sweden samt tre par strumpor. 


Här kan vi kalla om FYND! En klädhängare från Kidzkoncept för ynka 20 kronor och ordinarie pris var runt 180 kr om jag inte minns fel ;) Den fick komma upp i hallen så nu har Charlie en egen plats att ha sina ytterkläder på och dessutom sen i "rätt" höjd när han börjar gå.

Väl hemma idag har det bjudits på många skratt från denna underbara varelse! Här har vi fullt uppe på golvet med alla leksaker. Idag har han även kommit på "krypställningen" och är på godväg att ställa sig upp på alla fyra. Nu är det nog bara tiden som ska utvisa när han ska fara runt här hemma :)


Vi tod en snabbstädning här hemma idag på förmiddagen så då passade jag på att få upp lite påskiga saker nu när påsken närmar sig med stormsteg! Det inhandlades en gul och fin blomma samt kom några kycklingar upp lite var stans :)

Nu får jag nog avrunda dagens inlägg då Charlie verkar mindre nöjd och det är nog snart dags att få han i säng :) Imorgon väntas det besök från två kära vänner < 3

Inga kommentarer: