3 maj 2011

Utflykt & lek!

Idag blev det ett besök i en grann by (?) för lite fika tillsammans med mammor & barn. Vi kom fram till att de inte är bebisar längre ;-) E & G bodde i ett så himlans mysigt och fint hus och man blev inte alls avundsjuk eller så, hehe. Det bjöds på hemmagjorda frallor för att sen äta en supergod också hemmagjord rabarberpaj. E är så duktig på att baka!
Barnen bjöd på både lek, skönsång, prat, klabbiga matstunder och lite skrik. Precis som det ska vara. Och vi mammor babblade ju på som aldrig förr, också precis som det ska vara. Vilka toppen människor man har träffat. Att skaffa barn bjuder på så himla mycket!

När vi sen kom hem på eftermiddagen fick det bli en tupplur för en övertrött Charlie och mannen fick bege sig till jobbet igen. Känns som den stackars karlen jobbar hela tiden. Inte konstigt han är lite trött på det där stället han är på. Vad en chef är har de nog ingen aning om där....
Jag själv var ju på en liten utflykt igår, och det kändes så bra. Men kanske framförallt givande och lite nya perspektiv. Nu är det bara att vänta hur allt ska bli till slut. Om 2 veckor vet jag nog själv hur både jag vill ha det, och hur andra vill ha det. Och jag hoppas innerligt att detta bär med sig på ett positivt sätt.

Charlie och jag, eller snarare Charlie hade operation: fånga foten idag. Charlie kämpade och kämpade medans jag bara flyttade på stackars foten för honom. Men huvudsaken är att han kämpar och inte ger upp direkt. Det kommer man ingen vart med ;)

När han väl efter mycket om och men fick tag i foten blev han självklart stolt som en tupp och skulle hålla fint i den och undersöka den riktigt ordentligt. Han är en riktigt "funderare". Kommer bli en klok gubbe av honom!

2 kommentarer:

Anonym sa...

va söt han är // Emma

Unknown sa...

Vi hittade den på Lekmer.se, men vi såg att de hade den på Babyproffsen i V-landa också. Där finns den även i några andra färger :-) Visst e hon söt ;-)